Veteraanien saunailtapäivä Upseerien savusaunalla Karhulammilla 5.7.2022

Perinteinen Veteraanien saunailtapäivä Karhulammilla pidettiin 5.7.2022. Paikalla oli veteraanin leski Elli Laakso ja maanpuolustusyhdistysten väkeä. Sää oli aurinkoinen ja suorastaan polttavan kuuma ja hiostava, johtuen aiemmin päivällä sataneesta vedestä. Aika kului perinteisissä merkeissä kahvia juoden, makkaraa grillaten, muurinpohjalettuja paistaen ja syöden ja jutustellen ja tietenkin saunoen ja hurjimmat jopa uivat läheisessä lammessa. Oman yllätyksensä tarjosi Ilmavoimat kun Hornet-hävittäjä kiihdytti lähistöllä yli äänennopeuden ja siitä syntynyt pamaus oli korvia huumaava.

Kahvia, pullaa ja Maanpuolustusnaisten paistamia muurinpohjalettuja. Oikealla puolella pöytää Virtasen Vappu, Laakson Elli ja Eero. Vasemmalla puolella Olavi Virtanen ja Elisa Suutari. Taustalla Kulmalan Veijo ja letunpaistajat.

Aurinkoa ja muurinpohjalettuja. Reentilän Juhani, Virran Pentti, Rajalan Hilkka ja Ojalan Pertti.

Kunniavieras Laakson Elli vasemmalla poikansa Eeron vieressä. Takana Virtasen Vappu ja Olavi. Oikealla Suutarin Elisa.

Vapaamuotoista seurustelua. Etualalla saunamajuri Ojalan Pertti vierellään Virran Pentti. Seinustalla Hannosen Timo, Reentilän Juhani ja Virtasen Olavi.

Itse saunamajurikin on saanut lettuaterian. Vierellä Rajalan Hilkka, Virran Pentti ja Juhani Reentilä.

Kulmalan Veijon taidonnäyte letunpaistossa.

Letun kääntö.

Letunpaisto on hauskaa hommaa.

Hyvähän siitä Veijon letusta tuli…

Maanpuolustusnaisten lettupartio vauhdissa ja Veijo.