Talvisotahiihto 13.3.2022

Perinteinen Talvisotahiihto Talvisodan päättymisen muistoksi hiihdettiin 13. kerran sunnuntaina 13.3.2022 umpihankihiihtona Villähteen Leivältä Nastolan Reserviläisten kodalle kuten monta kertaa aiemminkin. Tänä vuonna hiihto nimettiin yhdistyksen entisen sihteerin ja puheenjohtajan ja monipuolisen puuhamiehen Pekka Ylöstalon muistohiihdoksi. Pekka menehtyi vakavaan sairauteen joulukuussa 2021. Kaunis aurinkoinen kevätsää ja valkoisena hohtavat hanget olivat houkutelleet mukaan 13 hiihtäjää. Näiden lisäksi kodalle saapui neljä kävelijää kantavia hankia myöden ja aamulla aiemmin oli kodalle hiihtänyt vähän lyhyempää reittiä oikaisten yhdistyksen puheenjohtaja lämmittämään kotaa ja virittelemään makkaratulia. Hiihtäjiä odottikin kodalla lämmin tupa, nuotio, lämmintä mehua ja nuotiomakkaraa. Kodassa vietettiin hiljainen hetki Pekan muistoksi ja muisteltiin Pekan elämänvaiheita reserviläistoiminnan parissa. Yöllä oli ollut muutama aste pakkasta, joka oli varmistanut kantavat hanget ja kodalla suoritetun tankkauksen aikana plussan puolelle lämminnyt aurinkoinen sää puolestaan teki paluumatkasta miellyttävän.

Makkaratulet alkuvaiheissaan.

Enää muutama sata metriä Reserviläisten kodalle.

Hiihtäjät saapuivat Kodalle.

Sukset pystyyn seinustalle ja itse mehulle ja makkaralle.

Suksimuodostelma kuusen juurella.

Hiljainen hetki Ylöstalon Pekan muistoksi.

Lisää lämmintä mehua.

Jalkojen lepuutus lämmitetyssä kodassa ennen paluumatkalle lähtöä.

Nuotiomakkaraa ja vapaamuotoista jutustelua laavulla.

Välitankkaus ennen paluumatkalle lähtöä.

Ehtoollinen? Ei vaan H.Humalisto tarjoaa suklaata.

Nuotiomakkara maistuu.

Hiihtäjät valmistautuvat paluumatkalle.

Tauko paikalla paluumatkalla jossain Villähteen pelloilla.