1.11.2022

Maaottelumarssin 2022 tulokset

Syyskuu oli marssimisen teemakuukausi, kun Reserviläisliitto ja Suomen Reserviupseeriliitto haastoivat jäsenistönsä marssitempaukseen. Hyväksyttyyn suoritukseen vaadittiin yhtäjaksoisesti suoritettu 10 kilometrin marssi kävellen tai juosten. Tarkan ajankohdan, marssiseuran ja -paikan sai valita itse. Suoritukset kerättiin verkkolomakkeelle, jonka kautta pystyi myös tilaamaan velcro-merkin muistoksi sekä samalla tuki Ukrainaa. Merkit postitetaan marraskuun loppupuolella ja tiedotamme vielä loppuvuoden aikana Ukrainalle tehtävästä lahjoitussummasta sekä -kohteesta.

Yksittäisiä marssisuorituksia kerättiin syyskuun haasteen aikana yhteensä 5 447, joista Reserviläisliiton suorituksia kirjattiin 2 884 (52 %), Suomen Reserviupseeriliiton 2 182 (40 %) ja loput olivat liittoihin kuulumattomia. Matkaa kertyi yhteensä 68 920 kilometriä, mikä on yli 7 000 kilometriä edellisvuotta enemmän.

Molempien reserviläisjärjestöjen piirejä ja yhdistyksiä kannustettiin aktiivisesti ottamaan osaa marssihaasteeseen. Liitot palkitsevat kolme aktiivisinta piiriä sekä kuusi aktiivisinta yhdistystä. Piirien kohdalla katsottiin suoritusten prosenttiosuus piirin kokonaisjäsenmäärästä.

Reserviläisliiton kolme aktiivisinta piiriä olivat:
1. Kainuun Reserviläispiiri
2. Pohjois-Karjalan Reserviläispiiri
3. Päijät-Hämeen Reserviläispiiri

Päijät-Hämeen Reserviläispiiri 11,5 %
Sysmän Reserviläiset 24,1 %
Nastolan Reserviläiset 20,3 %
Heinolan Reserviläiset 17,0 %
Lahden Reserviläiset 15,0 %
Orimattilan Reserviläiset 9,2 %
Asikkalan Reserviläiset 4,9 %
Padasjoen Reserviläiset 3,9 %
Hartolan Reserviläiset 2,1 %

Yhdistyssarjoja oli kaksi. Alle 150 jäsenen sarjan kolme aktiivisinta prosenttiosuuksien mukaan olivat:
1. Ristijärven Reserviläiset
2. Puolangan Reserviläiset
3. Vuolijoen Reserviläiset

150 ja yli jäsenen sarjan kolme aktiivisinta prosenttiosuuksien mukaan olivat:
1. Alastaron Reserviläiset
2. Joensuun Reserviläiset
3. Jyväskylän Seudun Reserviläiset

Aktiivisin piiri ja yhdistys saa 500 euron, 2. sijoittunut 300 euron ja 3. sijoittunut 200 euron toimintatuen.
Piiri- ja yhdistyskohtaiset prosentuaaliset suoritusmäärät ovat katsottavissa täältä.
Kiitos vielä kaikille piireille ja yhdistyksille osallistumisesta haastemarssille. Seuraava RES & RUL Maaottelumarssi marssitaan 1.-30.9.2023!

Reserviläisliitto ry